ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
934-07-13
10/12/2013
|
בפני השופט:
יהודה גרניט
|
- נגד - |
התובע:
לאוניד זאינץ
|
הנתבע:
אל על נתיבי אוויר לישראל בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
1. התובע הזמין כרטיסי טיסה באמצעות אתר אינטרנט KAYAK מדאלס טקסס ארה"ב לישראל ליום 21.3.13 (האתר הזה אינו שייך לאל-על).
2. אין מחלוקת כי מסלול הטיסה המקורי היה – המראה מדאלס, טקסס ונחיתה בשדה התעופה ניוארק באמצעות טיסת אמריקן איירליינס ומניוארק לתל אביב באמצעות טיסת אל על.
3. אין גם מחלוקת כי אמריקן איירלינס ביטלה את מסלול הטיסה המקורי, ובמקומו היא הטיסה את התובע לשדה התעופה בלה גוארדיה, ניו יורק.
4. אין מחלוקת כי אמריקן איירליינס הזמינה עבור התובע מקום בטיסת אל על לשעה 19:00, אך לא רשמה בהזמנה את מספר כרטיס הטיסה של התובע ולכן ההזמנה בוטלה באופן אוטמטי.
5. אין מחלוקת כי התובע התרוצץ וניסה לקבל מקום על טיסה אל-על הנ"ל לישראל ולבסוף אל על העלה אותו על אותה טיסה שהמריאה בשעה 19:00.
6. התובע הגיש את התביעה רק נגד אל על, בעוד שמי שאחראי לכך שלא הוזמן עבורו מקום ישיבה בטיסת אל על הנ"ל, היא חברת אמריקן איירליינס.
7. אל על הגישה הודעת צד ג' נגד אמריקן איירליינס.
8. לבית המשפט נתונה סמכות לצרף נתבעת, כדי להכריע בסכסוך באופן יעיל ושלם, על פי תקנה 24 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד – 1984.
9. אני סבור שיש לצרף את אמריקן איירליינס כנתבעת נוספת, למרות שהתובע לא עשה זאת ולא ביקש זאת.
צירוף אמריקן איירליינס כנתבעת נוספת, גם יאיין את הצורך להגיש נגדה תביעה הואיל ודין התביעה כנגד אל על להידחות.
10. אני קובע, כי אמריקן איירליינס התרשלה בכך שהיא לא ציינה בהזמנת הטיסה באל-על את מס' הכרטיס של התובע.
נציגת אמריקן איירליינס הודתה בדיון, כי "אנו עשינו שינוי במסלול, נכון שהשינוי דורש חידוש הכרטיס ולא עשו לו".
11. כתוצאה מהמחדל של אמריקן איירליינס, התובע נאלץ להתעכב כשעה בדלפק אל-על, אך כאמור בסופו של דבר הוא עלה לטיסה המיועדת.
12. התובע תבע הוצאות בסך של 584 ₪ ופיצוי מקסימלי בסך 10,000 ₪ על פי סעיף 11 לחוק שרותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב – 2012 (להלן: חוק שירותי תעופה) וסך של 15,000 ₪ בגין עגמת נפש, סך הכל 25,584 ₪.
13. התובע לא המציא כל קבלה או חשבונית בגין ההוצאות בסך של 584 ₪ שהוא תובע וגם לא פירט מהן ההוצאות האלה, לכן יש לדחות את תביעתו בגין ראש נזק זה.
14. בסעיף 11 לחוק שירותי תעופה, מפורטים המקרים בגינם ניתן לפסוק פיצויים לדוגמה, אולם המקרה שלפנינו אינו נמצא בין אחד מהמקרים המפורטים בסעף 11 הנ"ל, לכן יש לדחות את התביעה בגין ראש נזק זה.
15. כאמור, התובע תבע גם פיצוי בסך של 15,000 ₪ בגין עגמת נפש.
אכן לתובע נגרמה עגמת נפש כתוצאה ממחדלה של אמריקן איירליינס לדאוג לו למקום טיסה בטיסת אל על, שבה הוא טס בסופו של דבר. אולם אני סבור כי הסכום של 15,000 ₪ הוא סכום מופרז ביותר וחסר כל יחס לעגמת הנפש שנגרמה לתובע.
אני מעריך את הפיצוי בגין עגמת נפש בסך של 500 ₪.